Zielony marketing przez edukację ekologiczną

Zielony marketing przez edukację ekologiczną

Świadomość ekologiczna konsumentów rośnie, a wraz z nią również ich oczekiwania odnośnie  wymiernych działań producentów i usługodawców w zakresie ekologii. Zostaną one spełnione jeśli  wizerunek firmy będzie spójny z działaniami podejmowanym w celu zminimalizowania wpływu jej działalności na środowisko oraz społecznym zaangażowaniem w sprawy ochrony środowiska. Dziedzina gospodarki odpadami jest niezwykle wdzięcznym tematem akcji, które mogą być wspierane przez przedsiębiorców. „Namacalność” odpadów jest niezwykle sugestywna i argumenty przemawiające za zrównoważonym gospodarowaniem odpadami bardzo łatwo obronić, przez co szybko trafiają do rozsądku konsumentów. 

Inicjatywy promujące konkretne postawy, zasady postępowania czy idee wśród społeczeństwa są  ważnym narzędziem komunikacji odpowiedzialnego przedsiębiorstwa ze swoimi interesariuszami.  Dzięki połączeniu zaangażowania konsumentów oraz wysiłków firmy i organizacji zajmujących się zawodowo recyklingiem i odzyskiem odpadów, na edukacji ekologicznej zyskują wszystkie strony.  Jednym ze wzorów tego typu akcji są firmy odzieżowe, które decydują się na wstawianie pojemników na używaną odzież do sklepów. Mechanizm jest prosty: odzież jest odbierana przez firmy wyspecjalizowane w recyklingu tego typu odpadów, a konsumenci, którzy oddali niepotrzebne rzeczy otrzymują rabat na nowe produkty. Nie ma jednego schematu przeprowadzenia akcji ekologicznej, każda może być wyjątkowa i ukierunkowana na różne, ważne dla wizerunku firmy aspekty. Wiele z już przeprowadzonych kampanii ekologicznych pokazuje, jak różnorodne korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe mogą przynieść działania podejmowane w obszarze zielonego marketingu.

Reeko Organizacja Odzysku Opakowań S. A. realizując własne programy edukacyjne od lat działa i wspiera działania na rzecz upowszechniania wiedzy z zakresu właściwego postepowania z odpadami. Od 1 stycznia 2014 r. rozpoczął się szczególny okres działań Organizacji w zakresie edukacji ekologicznej. W konsekwencji wejścia w życie Ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami  przedsiębiorcy, którzy podlegają jej przepisom (wprowadzający na rynek produkty w opakowaniach) zostali objęci obowiązkiem finansowania publicznych kampanii edukacyjnych. Organizacja na mocy tej ustawy jest uprawniona do organizowania kampanii edukacyjnych m. in. w imieniu klientów, z którymi ma podpisaną umowę na recykling i odzysk odpadów opakowaniowych. Akcje finansowane z budżetu edukacyjnego organizacji wyróżniają się dużą dbałością o wartości merytoryczne oraz atrakcyjność formy. W podstawowym wariancie tej usługi firmy klientów stojące za działaniami edukacyjnymi Reeko pozostają anonimowe.

Reeko Organizacja Odzysku Opakowań  odpowiadając na indywidualne potrzeby swoich klientów w zakresie działań ekomarketingowych oferuje rozszerzony wariant usługi:

OBECNOŚĆ WIZUALNA FIRMY  W MATERIAŁACH  DYDAKTYCZNYCH I PROMOCYJNYCH - zapewnienie wizualnej obecności firmy podczas prowadzonych akcji ekologicznych. Logo zainteresowanej firmy będzie widoczne na materiałach dydaktycznych, reklamowych i promocyjnych (ulotki, plakaty, strony internetowe, banery).

Więcej informacji na temat usługi pod numerem tel. 512 100 448 lub adresem e-mail: monika.karas@reeko.pl

 

Monika Karaś

Specjalista ds. Ochrony środowiska